Amikor nincs kereslet a kínálatunkra

Amikor nincs kereslet a kínálatunkra

  • Sumo

Mit tegyél, amikor nincs kereslet a termékeidre, szolgáltatásaidra a piacon? Haladj tovább, vagy add fel? Ahhoz, hogy a feladás filozófiáját megértsük tisztában kell lennünk azzal, hogy milyen okok hózodnak meg a cselekvéseink mögött.

Amikor célokat tűzünk ki magunknak, mindig van egy jobb, kellemesebb állapot amit el szeretnék érni,  jobb körülményeket teremtve ezzel, mint a jelenlegiek. Gazdagok akarunk lenni, ezért kész tervvel állunk elő, hogyan valósíthatjuk azt meg. A cél az, hogy gazdagok legyünk, de az utat, az eszközöket mi alkotjuk meg, vagy választunk a már meglévő lehetőségek közül. Egy bizonyos üzletágba fogunk, remélve, hogy jövedelmező lesz , aztán rádöbbenünk, hogy az ellenkezője az igaz.

Ki hibázott ilyenkor? Általában senki, hiszen előfordul, hogy egy adott termékre, vagy szolgáltatásra éppen nincs kereslet. Lehet, hogy valamikor volt, lehet, hogy majd a jövőben lesz, de éppen most, éppen itt, látszólag senkit sem érdekel a termékünk, szolgáltatásunk bármekkora erőfeszítést is fektetünk az üzletetbe. Mi a teendő ilyenkor?

Amikor hasonló helyzettel találkozol, mérlegelned kell, vajon minden tőled telhetőt megtettél-e az üzleti siker érdekében? Maximálisan kihasználtad a kapcsolati tőkédet, reklámozási felületeidet, és azokat a tényezőket, amelyekkel az üzletedet sikerre vihetnéd? Ha a válaszod nem, akkor előbb maximálisan tégy meg mindent a siker érdekében, amire csak képes vagy. Ha pedig ebben az esetben sincs sikere a vállalkozásodnak, akkor függeszd fel a projektet. A feladás szó helyett inkább használd a “projekt időleges felfüggesztése” kifejezést, hiszen, attól, hogy ma nincs piacod, a jövőben még lehet.

Ebben az esetben ne csüggedj el, hanem tervezz újra. Gondolj a fő célodra, miszerint tehetős ember vagy. Ennek függvényében pedig, kezdj bele egy másik projektbe. Egy sikertelen projektből is lehet tanulni, nem is keveset. Itt joggal merülhet fel a kérdés, hogy vajon az előző projekt teljesen időpocsékolás volt-e. A válasz egyértelműen az, hogy nem. Gondolj csak bele, hogy miközben a terved megvalósításán dolgoztál, hány emberrel léptél kapcsolatba, milyen helyzeteket tapasztaltál meg? És sorolhatod a többi tényezőt. Ezeket dokumentáld, mert nem tudhatod, mikor lesz rájuk újból szükséged.

A tapasztalatok, legyenek azok jók, vagy rosszak, mindig előnyére szolgálnak mindazoknak, akik hajlandóak azokat a gyakorlatban is felhasználni a döntéseik meghozatalakor. A projekt megvalósítását felfüggesztheted, de az álmaidat ne add fel! Ha feladod, hasonlóan cselekszel, mint a többségi társadalom, akik az első akadállyal való találkozásukkor feladják az álmaikat. Ha tehát feladsz egy utat, keress egy másikat. Ha pedig nem találsz más utat, építs magadnak egy újat!

Ha tetszett a cikk, oszd meg a barátaiddal is!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..