Kenyér és cukormentes hét

Kenyér és cukormentes hét

  • Sumo

Előző bejegyzésemben a szokásokról írtam. Részletesen leírtam, hogyan alakíthatunk ki 21 nap alatt új szokásokat, valamint azt is, hogyan szabadulhatunk meg a nem kívánt régi szokásainktól ez alatt az idő alatt. Most szolgáljon egy teszt arról, hogy felmérhesd a gyakorlatban is, hogy hogyan működik ez az elv. Vond meg magadtól a kenyeret és a cukrot és érteni fogod, hogy milyen is ez valójában.

A kenyér és a cukor mindennapi ételünk. Rendszeresen eszünk kenyeret, iszunk cukrozott üdítőket, édességeket fogyasztunk és még sorolhatnám. Habár ezek az ételek roppant mód finomak, be kell látni, hogy károsak az emberi szervezetre nézve. Lassan, de biztosan ható méreg, amelyet rendszerint csak évtizedek múlva tapasztalnak meg azok, akik naponta esznek kenyeret és cukrot.

A cukor különösen mérgező, és több ember halálát okozta a fehér cukor, közvetve, vagy közvetlenül, mint ahány emberéletet követelt az összes háború együttvéve. Akik pedig kenyeret esznek, beindítják a hízásra hajlamos faktoraikat. Sokan, különösen a nők elégedetlenek az alakjukkal, és mindenféle fogyókúrás módszerek után kutatnak. Hölgyeim, első fázisként szokjatok le a fehér kenyérről és a cukorról, mert mindkettő hízlal. Próbáljátok ki legalább egy hétig, dokumentáljátok fényképekkel, hogy mi történik, ha egy héten keresztül megvonjátok magatoktól ezeket az ételeket.(Fontos tisztázni itt azt, hogy ez egy egy hetes méregtelenítésnek felel meg, és nem fogyókúrás tanácsként írom, mert,ha fogyókúrázni akarsz mindezek mellett mozognod is kell.)

Egy hétig fegyelmezetten tarts ki, és állj ellen a kísértésnek és ne fogyaszd őket. Ez annál is inkább tanácsos, mert az emberek csak passzióból esznek kenyeret és fehér cukrot, mert valójában nincs is a szervezetnek szüksége rájuk. Sőt, kifejezetten ártalmasak is az egészségre. Cukorra azonban szüksége van az embernek, de nem a fehér cukorra, hanem természetes gyümölcscukorra. Lényeges különbség. Minden mást fogyaszthatsz az egy hét alatt.

Íme az egy hetes diéta. (Itt nem a fogyókúráról van szó, pusztán egy méregtelenítési folyamatról írok, amikor is egy hétig nem fogyasztunk kenyeret és cukrot. Hogy mi fog történni? Próbáljátok ki! Elárulom nem lesz vége a világnak. Aki pedig fogyókúrázni is szeretne annak mozognia kell! Hangsúlyozom ezt azok kedvéért akik szerint ez a cikk a fogyókúráról szól, és kifogásolták, hogy kihagytam az eredeti cikkből ezt a fontos tényezőt. Tehát még egyszer: mozgás! szerk. jav)

Egyszerűen csak hagyd ki a péksüteményeket, szendvicseket az étrendedből egy hétig. Legyen az fehér, vagy barna kenyér, kerüld el. Csak egy hétig kell ezt tenned, és ha nem tetszik visszaállhatsz a régi kerékvágásba. Kerüld el azokat az ételeket, amelyek így, vagy úgy cukrot tartalmaznak. Ha édeset kívánsz, fogyassz gyümölcsöt. Ezen a héten édesség helyett inkább almát vásárolj.

Ha betartod a fent leírtakat, akkor látni és érezni fogod a különbséget egy hét múlva. (Nem fogsz lefogyni 20 kilót, de jobb lesz a közérzeted mindenképpen.)

Ha tetszett a cikk, oszd meg a barátaiddal is!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

“Kenyér és cukormentes hét” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Én már 2010 júniusa óta nem eszek kenyeret, cukrot, krumplit, laskákat, olajat margarint, ezek összes társait, szinte semmi mű ennivalót, és nagyon nagyon jól érzem magam. Fogytam 21 kilót, de nem csak ez a lényeg jelentős javulás állt be a mindennapjaimban. Olyan jól érzem magam hogy mindennap ugrálok örömömben és gratulálok önmagamnak hogy elhagytam egy csomó mindent az étrendemből ami úgy látszik számomra ártalmas volt. Lehet borzasztónak tűnik ennyi minden elhagyása, de számomra ez volt az egyik legjobb döntés, és nagyon könnyen ment. Jól vagyok, szinte újjászűlettem. Egy próbát mindenkinek megér.

  2. :))
    Nos, az írás egészen használhatatlan… Az, hogy másodjára kommentelek, viszont az elsőt nem látom, egyértelműsíti a tényt, hogy a blog tulaja elferdíti az igazságot, és aki erre rávilágít, annak a kommentjét törli.

    A kenyér és a cukor elhagyása önmagában NEM fogyaszt!! Korlátozott mennyiségű bevitele már igen. Ahogy a krumpli, olaj, margarin elhagyása sem javasolt, ezt Vigh Zsófiának írom. A zsírok, olajak esszenciális zsírsavtartalma nélkülözhetetlen energia és táplálékforrás. A hiedelmekkel ellentétben NEM csak kisgyermekkorban, hanem felnőtteknek is.
    A keményítő elhagyása az egyik legnagyobb hiba a krumpli elhagyásával, ugyanis a burgonya az egyik fő cukorforrásunk, ezáltal ENERGIA-forrásunk is (általános iskola, biológia óra – citrátkör, citromsav-ciklus, stb).
    A mű ennivalók annyira mű ennivalók csak, hogy pont az ember szánalmasan túlcsépelt érzékszervi igényeit (íz, illat, látvány, hangeffektusok, állag, stb) kielégítsék. A szalámik a bennük levő adalékanyagok és állományjavító adalékanyagok nélkül nem lennének ízletesek, nem lenne finom illatuk, illetve a színük is másmilyen lenne.

    A fogyás nem ott kezdődik, hogy balga módon bedőlve az első jött-ment írásnak elkezdünk mindenféle élelmiszereket kihuzigálni a bevásárlólistából, kihagyni az étkezésekből, hanem ott, amikor az ember egy ténylegesen hozzáértő embert megkérdez, legyen az egy Élelmiszermérnök a volt-Kertészetiről, ma Corvinus, vagy egy Táplálkozástudományi szakértőt, egy dietetikust az Orvosi Egyetemről (akármelyikről). A szakértők és hozzáértők el fogják mondani, ugyanezt. Nem az elhagyáson van a hangsúly, hanem azon, hogy elkezdünk odafigyelni arra, hogy rendszeresen együnk, napi 5-6x kevesebbet, mozogjunk, több gyümölcsöt és barna kenyeret fogyasszunk, fehér helyett barna rizst.
    A cukros üdítőket tényleg el lehet hagyni, mert a fogaknak nem tesznek jót, de a sütés-főzésben a minimális cukormennyiséget kell tartani, ezt lehet más formában bevinni, legyen az gyümölcs-cukor, szőlőcukor, glükóz, xilit (nyírfacukor – szénhidráttartalma 70%-kal, energiatartalma 40%-kal kevesebb a normál háztartási kristálycukornál).
    Mire akarok kilyukadni?
    NEM kell egyből mindennek bedőlni, amit a Nők Lapjában, az interneten mindenféle blogokban olvas az ember, mert legtöbbjük hamis, illetve félinformációkkal szolgál, hasznos adat épp annyi benne, mint lócitromban a C-vitamin, a segítőszándék néha annyira nagy, hogy segítség helyett inkább rombol az illető vele.

    Ezúttal üzenem, a cikk írójának, hogy a kommentem moderálásával csak engem igazol! Vegyük fel a kapcsolatot valahogy és ha kell segíthetek hasonló cikkek (valódi tartalommal történő) megírásában.

    Üdvözlettel:
    egy Élelmiszermérnök

  3. Kedves MacTavish!

    Előző kommentárodat azért nem engedélyeztem, mert személyes sértéseket írtál le benne, mondhatni a személyemet rágalmaztad. Nem, mintha ezt annyira szívemre vettem volna, de nem tettelek volna ki közgúny tárgyának, pláne, hogy élelmiszermérnök vagy.

    Ez a kommentárod viszont már méltó az oldalra, ezért engedélyeztem. Szívesen fogadok minden vitát. De, hogy szándékosan elferdítenék bármilyen igazságot is, ezt kikérem magamnak!

    A fogyókúrához szükség van mozgásra, sőt, kifejezetten így lehet igazán tartósan lefogyni. Azonban ez a cikkem nem a fogyókúráról szólt, futólag említettem csupán.

    Ha van véleményed, esetleg cikket szeretnél írni, íde beírhatod kommentárként, engedélyezni fogom.

    Üdvözlettel:

    A blog adminja

  4. Kedves admin,
    a közgúny már megvolt, csak másik irányban, mint gondolnád, megsérteni nem akartalak, csak hangosan gondolkoztam… 🙂
    A cikkre visszatérve az elferdítés tényleg túlzás, inkább az igazság formálása olyan téren, hogy az író szájízének megfeleljen… 🙂

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..