6 válaszban “Kenyér és cukormentes hét”:

  1. Vigh Zsófia

    Én már 2010 júniusa óta nem eszek kenyeret, cukrot, krumplit, laskákat, olajat margarint, ezek összes társait, szinte semmi mű ennivalót, és nagyon nagyon jól érzem magam. Fogytam 21 kilót, de nem csak ez a lényeg jelentős javulás állt be a mindennapjaimban. Olyan jól érzem magam hogy mindennap ugrálok örömömben és gratulálok önmagamnak hogy elhagytam egy csomó mindent az étrendemből ami úgy látszik számomra ártalmas volt. Lehet borzasztónak tűnik ennyi minden elhagyása, de számomra ez volt az egyik legjobb döntés, és nagyon könnyen ment. Jól vagyok, szinte újjászűlettem. Egy próbát mindenkinek megér.

  2. MacTavish

    :) )
    Nos, az írás egészen használhatatlan… Az, hogy másodjára kommentelek, viszont az elsőt nem látom, egyértelműsíti a tényt, hogy a blog tulaja elferdíti az igazságot, és aki erre rávilágít, annak a kommentjét törli.

    A kenyér és a cukor elhagyása önmagában NEM fogyaszt!! Korlátozott mennyiségű bevitele már igen. Ahogy a krumpli, olaj, margarin elhagyása sem javasolt, ezt Vigh Zsófiának írom. A zsírok, olajak esszenciális zsírsavtartalma nélkülözhetetlen energia és táplálékforrás. A hiedelmekkel ellentétben NEM csak kisgyermekkorban, hanem felnőtteknek is.
    A keményítő elhagyása az egyik legnagyobb hiba a krumpli elhagyásával, ugyanis a burgonya az egyik fő cukorforrásunk, ezáltal ENERGIA-forrásunk is (általános iskola, biológia óra – citrátkör, citromsav-ciklus, stb).
    A mű ennivalók annyira mű ennivalók csak, hogy pont az ember szánalmasan túlcsépelt érzékszervi igényeit (íz, illat, látvány, hangeffektusok, állag, stb) kielégítsék. A szalámik a bennük levő adalékanyagok és állományjavító adalékanyagok nélkül nem lennének ízletesek, nem lenne finom illatuk, illetve a színük is másmilyen lenne.

    A fogyás nem ott kezdődik, hogy balga módon bedőlve az első jött-ment írásnak elkezdünk mindenféle élelmiszereket kihuzigálni a bevásárlólistából, kihagyni az étkezésekből, hanem ott, amikor az ember egy ténylegesen hozzáértő embert megkérdez, legyen az egy Élelmiszermérnök a volt-Kertészetiről, ma Corvinus, vagy egy Táplálkozástudományi szakértőt, egy dietetikust az Orvosi Egyetemről (akármelyikről). A szakértők és hozzáértők el fogják mondani, ugyanezt. Nem az elhagyáson van a hangsúly, hanem azon, hogy elkezdünk odafigyelni arra, hogy rendszeresen együnk, napi 5-6x kevesebbet, mozogjunk, több gyümölcsöt és barna kenyeret fogyasszunk, fehér helyett barna rizst.
    A cukros üdítőket tényleg el lehet hagyni, mert a fogaknak nem tesznek jót, de a sütés-főzésben a minimális cukormennyiséget kell tartani, ezt lehet más formában bevinni, legyen az gyümölcs-cukor, szőlőcukor, glükóz, xilit (nyírfacukor – szénhidráttartalma 70%-kal, energiatartalma 40%-kal kevesebb a normál háztartási kristálycukornál).
    Mire akarok kilyukadni?
    NEM kell egyből mindennek bedőlni, amit a Nők Lapjában, az interneten mindenféle blogokban olvas az ember, mert legtöbbjük hamis, illetve félinformációkkal szolgál, hasznos adat épp annyi benne, mint lócitromban a C-vitamin, a segítőszándék néha annyira nagy, hogy segítség helyett inkább rombol az illető vele.

    Ezúttal üzenem, a cikk írójának, hogy a kommentem moderálásával csak engem igazol! Vegyük fel a kapcsolatot valahogy és ha kell segíthetek hasonló cikkek (valódi tartalommal történő) megírásában.

    Üdvözlettel:
    egy Élelmiszermérnök

  3. Zoli

    Szia Zsófi.
    Ez szép és jó, de mit eszel pl kenyér és margarin helyett?

  4. MacTavish

    Kedves admin,
    a közgúny már megvolt, csak másik irányban, mint gondolnád, megsérteni nem akartalak, csak hangosan gondolkoztam… :)
    A cikkre visszatérve az elferdítés tényleg túlzás, inkább az igazság formálása olyan téren, hogy az író szájízének megfeleljen… :)

Hagyjon üzenetet

Kővess!
keresoptimalizls