Ki korán kel, aranyat lel!

  • Sumo

Korán reggel felkelni jó, feltéve, ha éjszaka rendesen tudtál aludni. Reggel, felkelés után több az energiánk, mint akár napközben, vagy az esti órákban. Ha sportolni szeretnél és azért nem kezdesz bele, mert nincs elég energiád hozzá, akkor sportolj korán reggel. Bármiről is legyen szó, ami fizikai erőfeszítést vesz igénybe, jobb túlleni azon már a reggeli órákban. Ha délelőtt már a nehezén túl vagy, akkor a nap hátralevő részében jobban fogod érezni magad. Mindenkinek vannak nehéz, és kevésbé nehéz feladatai, amelyeket el kell végeznie a nap folyamán.

A helyes hozzáállás nyílván az lenne, hogy a nehezén túl lenni minél előbb, és utána foglalkozni a kevésbé megterhelő és szórakoztató feladatokkal. A valóságban azonban nem így fest a helyzet. Az emberek többsége inkább a könnyű feladatokkal kezdi a napját.  Reggel nézik meg az e-maileket, telefonálnak, újságot olvasnak, majd amikor az idő már szorít, nagy nehezen, nekifognak a délutáni órákban elvégezni a legnehezebb tennivalóikat.

Ha egy hivatalos levelet kell megírnod másnapra, akkor ne halogasd ezt délutánig. Állj neki reggel, szedd össze a gondolataid és írd meg. Amikor ezzel készen vagy, elküldheted e-mailben, vagy akár fel is adhatod a postán, és a feladatot már letudtad a reggeli órákban.

A forgalmi dugókat is el tudod kerülni, ha elég korán indulsz el a munkába. A legtöbben az utolsó pillanatokban indulnak el, és persze ennek az a következménye, hogy teljesen bedugul a város. Forgalmi dugóban stresszesek az emberek. Dudálnak, káromkodnak, mert nem halad a sor. Azonban másnap is ugyanabban az időben indulnak el, és ugyanúgy végigstresszelik a forgalmi dugót.

Megoldás tehát az lenne, hogy indulj el egy órával korábban. Így bőven lesz időd időben odaérni a munkahelyedre, sőt lehet, hogy még korábban is. Nem ésszerű dolog a saját lustaságod miatt mérgelődni. Kelj fel korán, és intézd el a fontos dolgaidat, amíg mások alszanak.

Mindig a legnehezebb feladatokkal, célkitűzésekkel foglalkozz először a reggeli órákban. Ha így teszel, a napod sokkal nyugodtabban fog eltelni. És még valami: a koránkelő emberek sokkal sikeresebbek, mint azok akik későn kelnek fel. Ne feledd: Ki korán kel aranyat lel!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

“Ki korán kel, aranyat lel!” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. Ez a “koránkelnijódolog” egyénfüggő. Pl.: én szeretek sokáig fent lenni, mert olyankor tudok igazán kikapcsolni. Olyankor már letudtam a házimunkát, sima munkát, tudok más dolgokkal foglalkozni. Ennek persze egyenes következménye, hogy reggel nem tudok/szeretek korán kelni. Ami esetemben azért nem baj, mert este már elintéztem mindent, úgyhogy nyugodtan belefér egy óra plusz alvás. A dologhoz hozzátartozik az is, hogy az alvásigényem nem több 6 (max. 7) óránál. 🙂
    Egy jótanács olyanoknak, akik nem koránkelő típusok, későn mennek aludni, és nagy az alvásigényük, viszont valamilyen oknál fogva (ált. munka) korán kell kelniük: az a lényeg az alvásnál, hogy mindig valahányszor másfél óra legyen. Pl.: ha hajnali kettőkor még dorbézolsz, de mondjuk 7-kor már fel kell kelned, akkor ne 7-kor, hanem fél 7-kor kelj, mert az 4 és fél órára jön ki, ami ugye 3 x 1,5 óra. Állítólag másfél órás ciklusokból áll az alvás, és ha ezt megszakítod kevésbé leszel pihent.
    Későn fekvőknek pedig a forró tejet fahéjjal tudom ajánlani. Indián módszer, álmatlanságra kiváló.

  2. Két kérdésem lenne. Első nap, szombaton feltudtam kelni 5-kor. Viszont délben akárhogy is ellenkeztem bárhova ültem/álltam/feküdtem elaludtam. Vasárnap azt hiszem nem ébredtem fel ébresztőre, mivel 7-kor ébredtem. De ugyanez lett az eredmény. Hétfőtől meg délben kelek, és már nem is megyek le futni úgy mint szombaton. Csak első nap csináltam jól. Gondolom a megoldás, hogy korán aludjak. Mivan akkor ha nem tudsz aludni? Csak nagyon későn…

    A másik kérdés ami nem egészen ide tartozik. Márton nem tudod hogyan lehet több leckét rövid idő alatt megtanulni? Magolás nélkül, mert egyenlőre csak úgy tudom. Erre milyen lehetőségek vannak? villámolvasás,stb…?

  3. Kedves Sanyee!

    Dale Carnegie Sikerkalauz című könyvét ajánlom neked, hogy olvasd el. Leír egy módszert, hogyan lehet álomba merülni. Azt mondja, hogy az agyat el kell foglalni valamilyen értelmező tevékenységgel, ami felemészti az energiáját. Az olvasást ajánlja erre a célra. Ha nem tudsz aludni, egyszerűen kezdj el olvasni valamit, egészen addig amíg belealszol. A szervezet elaltatja magát. Villámolvasásról hallottam már, javaslom, olvass el, egy-két agykontroll könyvet, azok segíthetnek neked. De ellátogathatsz az agykontroll fórumra, ott szívesen segítenek neked, ha felteszed a kérdéseidet. http://esettanulmanyok.hu

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..