Reggeli 10 lépés

  • Sharebar

1. Kelj fel
Amikor csörög az óra, ne hezitálj a felkeléssel. Amikor megszólal, azt jelenti, hogy vége az alvásnak, és azonnal fel kell kelned. A napod sokkal jobban indul, ha határozottan kezded el.

2. Igyál vizet
Szükséged lesz egy pohár vízre, amit az ágyad mellett tartasz. Amint megébredtél azonnal igyál vizet. Ez azért jó, mert újból visszaszoktatod a szervezeted az ébrenléti állapothoz. Javaslom, hogy inkább tiszta víz legyen, és ne szénsavas. Kerüld el az üditőket is.
3. Gyümölcsök
Kezd a napot azzal, hogy megeszel egy darab gyümölcsöt. Legyen az alma, körte, narancs, vagy bármi. Az a lényeg, hogy ezt rendszeresen tedd. Ha gyümölcsöt eszel egészséges tápanyagokat adsz a szervezetednek, így jobban fogod érezni magad a nap során. Megfigyelhetted már, hogy az aktív dohányosoknak az első lépésük a nap folyamán az, hogy elszívják a cigijüket. Nincs kifogásod arra nézve, hogy a gyümölcs drága. A cigi is drága, akkor meg mi a probléma? Legyél inkább gyümölcsfüggő, mint cigi függő!

4. Menj ki a napra
Az a jó, ha olyan korán kelsz fel, amilyen korán csak tudsz. Fontos, hogy utána menj ki a friss levegőre akár jó idő van, akár rossz. A napfény életenergia, és feltölti az embereket. Kezd úgy a napot, hogy feltöltöd magad a napfény energiáival. Ez a frissesség amit nyerhetsz, segít jobban összekapcsolódni a világgal. Egy gyönyörű napfelkelte megtekintéséért érdemes korán felkelni. Még akkor is érdemes, ha fáradt vagy, ugyanis előfordulhat, hogy sokkal több energiával tölt fel, mintha aludtál volna még 3 vagy 4 órát.

5. Tervezd meg a napodat
Minél inkább tudod, hogy mit fogsz tenni a nap során, annál inkább leszel lelkileg nyugodt. Szakítanod kell időt a tervezéshez. Tervezd meg a napodat előre. Menj végig képzeletben az egész napon, és tudatosítsd a szándékaidat arra nézve, hogy mit fogsz tenni bizonyos időpontokban. Már reggel alkosd meg a terved, és tartsd is magad hozzá fegyelmezetten. A

6. Ölelj meg valakit
Az ölelés, jó az egészségnek és az emberi léleknek is. Az emberek nagy többsége nem ölelkezik egymással. Sokan a gátlásaik miatt, vannak akik szégyellik, de fontos tudni, hogy az ölelkezés fontos. A csecsemők akár bele is halhatnak abba, ha nem kapnak ölelést senkitől sem. Nem kell idegeneket ölelgetned, elég ha a családod tagjaival teszed ezt. Még csak hosszúnak sem kell lennie az ölelésnek. De fontos, hogy ez őszinte legyen és ne rituális.

7. Moss fogat
Figyelj oda, hogy fogmosás közben jó alaposan tisztítsd a fogaidat, és a nyelvedről se feledkezz meg. Legyen nálad ezen kívül valamilyen mentolos rágógumi, vagy tic-tac. Mindig tartsd a fogaidat tisztán, és a lehelleted is kifogástalan legyen.

8. Végezz tesmozgást
Itt az ideje, hogy megmozgasd magad. A reggeli tesmozgás nagyon jó az emberi szervezetre nézve. Sokkal fittebben, és jókedvübben fogod magad érezni a nap során, mintha nem mozognál. Többféle sportból válogathatsz. Elmehetsz akár uszodába is. Fél óra úszás, nagyon egészséges, vagy futhatsz is, kocoghatsz, sétálhatsz. A legjobb, ha mindezeket a gyakorlatokat a szabadban végzed. De ha rossz az idő, vagy túl hideg van, akkor se feledkezz meg a tesmozgásról. Akár esik, akár fúj, valamilyen tesmozgást minden reggel végezned kell. Ez a lényeg.

9. Kerüld a kávét
A kávé egészségtelen akárki akármit is mondjon. Lehet, hogy kávézol és elélsz akár 100 évig is. Itt nem erről van szó, hanem arról, hogy mennyire érzed magad fittnek és egészségesnek a nap során. Ha megszoktad, hogy kávézol, akkor azt javaslom, lassna szokj le róla. Igyál inkább teát. Amugy, a reggeli testmozgás, mivel beindítja a vérkeringést, ezért élénkítő hatása is van. Ugyanazt az állapotot el tudod érni vele, mintha kávéznál. Én inkább azt javaslom, hogy a tesmozgást válaszd.

10. Vezess naplót
Jegyezd le magadnak a nap során történt fontos dolgokat. Vezess naplót az életedről. Számtalan módja van ennek. Írhatsz blogot, is,vagy használhatod a twittert is (www.twitter.com). Rövid itő elteltével azt fogod észrevenni, hogy olyan dolgokat tudsz meg önmagadról és a világról, amiket el sem tudtál volna képzelni. A másik jó hatása pedig az lesz, hogy egyre jobban élvezni fogod a rendszeres írást.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Oszd meg:   
Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a  Reader-hez




Egy reakció érkezett erre (“Reggeli 10 lépés”).

  1. betszy

    Üdv.
    az 5-ös és a 10-es pont szerintem nem kell!
    Igaz a mai világban szükséges, hogy tudjuk mit csinálunk, de káros azt megtervezni.Mindenki legyen tisztába azzal, hogy mi a feladata, mire van szüksége, de tegye ezt spontán.Mert amit megtervezünk az igen, nyugodtságot ad,na meg biztonságot is, de ha az ember boldog akar lenni , akkor kockáztatnia kell.Mert igazi öröm a tervekben nem születik meg!
    Az ember napról napra változik, ha a vezetett naplóból fogja valaki magát megismerni, akkor azt a személyt ismeri meg , aki akkor volt, és nem azt aki a jelenben olvas.Ezek mellett a múltat el kell engedni nem? ebben a napló csak akadály!

Hagyjon üzenetet

Kővess!
keresoptimalizls